Forum Remaja

the place where we can share our relief
 
HomePortalGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 FIKIR DAHULU SEBELUM BERKATA-KATA

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Admin
Admin
Admin


Number of posts : 109
Registration date : 2008-08-22

PostSubject: FIKIR DAHULU SEBELUM BERKATA-KATA   Sun Aug 31, 2008 11:46 am

AyANG vs aBaNG


memula skali ayang anto kat abang


Dear abang,

Ayang nak mintak kebenaran abang untuk bawa anak-anak balik ke kampung. abang tak perlu hantar ayang sebab ayang mampu untuk bawa anak-anak ke kampung musim cuti sekolah ni dengan bas.. abang jagalah diri abang dan kereta abang baik-baik... cuma ada perkara yang ingin ayang luahkan disini.... kereta baru abang tu mahal.. harga mencecah RM100k barangkali.. sebab tu abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang.. sampaikan abang dah terlena dalam kereta abang tu sejak abang pakai 3 bulan yang lalu dah masuk 3 malam.... abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang, ayang nak tau ngape?

Harga kereta abang tu lebih mahal dari wang hantaran yang ayah ayang letakan masa kita kahwin dulu.. cuba hantaran ayang lebih mahal dari harga kereta abang?

Tiap-tiap pagi abang mesti gosok kereta abang, nak nampak berkilat..tapi ayang nak dapat kiss good morning pun susah.

Sejak pakai kereta tu, sebulan sekali macam-macam aksesori abang beli kat kereta, ayang nak dapat hadiah besday setahun sekali pun susah..

Kereta sebulan sekali abang servis, abang kata kena jaga maintainance...ayang nak dapat pi salon setahun sekali pun susah..

Kereta abang make up lawa-lawa.. tapi kalau ayang make up lawa-lawa abang kata ayang tak sedar diri kereta abang bagi makan minyak mahal-mahal cecah RM100 setin pun ada, ayang nak makan pizza sekeping jer masa mengidam anak kedua kita abang kata ayang mengada-ngada.

Kereta abang kalau anak-anak sentuh sikit bodynya abang marah anak macam nak makan, ayang jatuh longkang besar boleh abang gelak pulak.

Paling menyedihkan.. ayang tanya ngape tidur dalam kereta? abang jawab takut orang curi kereta abang... kalau ayang kena curi??

Ayang nak balik kampung dulu.. anak-anak nak jumpa atuk dengan nenek depa.. tak nak naik kereta abang takut calar. ayang calar takpe.. jaga diri elok-elok, sarapan ayang dah sediakan. ayang pi tak lama, sekolah bukak ayang balik lah dengan anak-anak.. pesanan ayang..

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU MASAKKAN MAKAN KESUKAAN ABANG

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU BASUHKAN PAKAIAN ABANG

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU GOSOKAN KEMEJA ABANG

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU SIAPKAN AIR MANDI ABANG

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU KEMASKAN RUMAH ABANG

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU URUT-URUT BADAN ABANG

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU TEMANKAN ABANG TIDUR



Love,

ayang





ni abang lak bagi....


Dear Ayang,

Bukanlah abang sayang keta tu lebih dari ayang.. tapi ayang kene faham keta tu keta bos abang. Nanti kalau ilang sapa nak ganti.. abang suruh ayang keja, ayang xnak, ayang kata nak dok umah jaga anak,nak siap kan sarapan nak kemas umah tapi ayang tiap-tiap hari bgn tido kul 12.. macam mana nak wat keja umah..

Cuba lah ayang pikir mana tak abang tido dalam keta.. abang balik keja lambat sikit ayang dah kunci pintu..bukan nye abang gi foya2 kan abang gi keja...lagi satu pasal piza yang ayang ngidam tu.. ayang nak piza yg di oder dari Jepun.. mana lah abang ada duit nak oder.. abang nak bagi apam balik yg jual kat depan ofis abang ni, ayang xnak, ayang nak jugak piza dr Jepun.. nasib baik abang x belikan kalau tak anak kedua kita tu mesti muka cam doremon..ish xnak laa abang..

Pasal hadiah, kan abang dah belikan tapi abang sembunyi kan kat dapur.. ayang yang tersalah buang ingatkan sampah.. tulah abang suruh kemas umah tu ayang kata umah kita dah bersih tapi hadiah dgn sampah pun dah jadi serupa jek..hadiah tu mahal tau abang beli untuk ayang..

Sebenarnye abang sayang ayang lebih dari keta tu walau pun hantaran masa kita kawin cuma RM8k..ayang x tau bape kali abang turun naik bank nak wat loan RM8k...tapi demi ayang abang wat jugak..

Sebab masa tu ayang kalau mekup mmg sebijik maya karin.. tapi sejak ayang wat rebonding 3 tahun lepas setiap kali ayang mekup, abang terbayang lak muka pontianak dlm citer phsm. Bukan ayang tak cantik, tapi kening ayang tu gi cukur wat per.. wlau pun abang selalu cukur janggut abang tapi ayang xyah laa nak cukur kening ayang tu..pasal morning kis tu, ayang bgn pun dah tghri nak morning kis cam mana.. dah laa ayang.. abang malas nak citer..

Tapi abang nak bg tau jgk kat sini ayang tetap no 1 dlm hati abang..nanti kalau naik bas tu bebaik.. ayang nak balik kpg abang izinkan Cuma jgn lupa kirim salam kat mak ayah kat sana .. kalau ada gulai tempoyak ke nnti jgn lupa bwk balik skit..

Kalau ada lembu terlepas ke, ayang xyah laa susah2 gi kejar lembu tu... biar jek.. nnti abang balik kpg abang kejar kan ...bukan apa takut lembu tu tanduk ayang nnti bukan stakat calar jek silap2 leh masuk hspital. abang kene tanduk xpe..

Jaga anak2 baik2 jgn bagi diorang main kat sungai musim2 banjir ni.. nak dpt anak bukan senang takut nnti ayang ngidam lagi piza jepun lak lagi haru.. baik jaga jek yg dah ada tu..ayang pun jaga diri baik2.. jgn sampai jatuh longkang lagi.. hehe.. abang mmg xnak ketawa masa tu tapi nak wat cam mana ayang jatuh kepala dulu yang masuk longkang..dah laa rambut ayang masa tu baru lepas rebonding.. mmg abang ketawa...hahahhahahahahha

Love

Abang...
lol! Mad
Back to top Go down
View user profile http://remaja.friendhood.net
xubyedah
Super Duper Duper Senior
Super Duper Duper Senior


Number of posts : 83
Age : 34
Job/hobbies : Sudoku
Registration date : 2008-08-27

PostSubject: terus terang adalah penting   Tue Sep 02, 2008 6:23 pm

ini bukan fikir dulu sebelum berkata2 ghe..he....citer ni membawa mksud..lelaki n pompuan lain cara pemikirannyer..lain pemahamannyer...sebab tu dlm sesebuah hubungan tak kira..sepasang kekasih ke..suami isteri ker..kwn2 ker.family ker....yg penting adalah berterus terang..kalo msg2 berdiam diri n memendam rasa..sush la..

kadang2 aper yg kiter fikirkan adaalh jauh berbeza dgn aper yg org lain mksudkan. Razz
tp berterus terang pun kiter kena tgk tmpt gak..mane tau time tu tak sesuai..lain plak jdnyer..berterus terang pun kena pandai bermain kata bg mengelakkan org lain terasa..

sama2 ler kiter bermuhasabah diri.. cheers
Back to top Go down
View user profile
LeeyaNalya
Newbie
Newbie


Number of posts : 3
Age : 31
Location : Miri, Sarawak
Job/hobbies : Reading & gardening
Registration date : 2008-08-26

PostSubject: Re: FIKIR DAHULU SEBELUM BERKATA-KATA   Tue Sep 02, 2008 11:42 pm

yelah kan...hehehhehe......thanks bagi peringatan dengan cerita2 mcm ni...
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin
Admin


Number of posts : 109
Registration date : 2008-08-22

PostSubject: Re: FIKIR DAHULU SEBELUM BERKATA-KATA   Tue Sep 02, 2008 11:49 pm

tapi masalahnya takpayah le si isteri tu mare camgitu...hehehe...nape tak tanya dulu kat si suami...hehehe....'komunikasi tidak berkesan'...hehehe



betul tak leeya... king
Back to top Go down
View user profile http://remaja.friendhood.net
Sponsored content




PostSubject: Re: FIKIR DAHULU SEBELUM BERKATA-KATA   Today at 3:21 pm

Back to top Go down
 
FIKIR DAHULU SEBELUM BERKATA-KATA
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum Remaja :: Cinta Remaja-
Jump to: