Forum Remaja

the place where we can share our relief
 
HomePortalGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Share | 
 

 RAHSIA BAGAIMANA SIMPANAN RM100 MENJADI JUTAWAN

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
jerul
Junior
Junior


Number of posts: 11
Age: 32
Registration date: 2009-07-06

PostSubject: RAHSIA BAGAIMANA SIMPANAN RM100 MENJADI JUTAWAN   Mon Jul 06, 2009 5:57 am

Hari ini saya akan dedahkan satu rahsia orang kaya yang mungkin anda sudah tahu tetapi tidak begitu ambil kisah.
Jadi sebelum anda mengigit jari 20-30 tahun akan datang, masanya untuk kita mengikut jejak jutawan bermula hari ini.

Apa rahsia tersebut?

Hampir semua jutawan tahu bagaimana mereka mengandakan wang mereka tanpa perlu berpeluh...
Melalui SIMPANAN!
Saya pasti ramai yang sudah tahu dan pernah mendengar nasihat tentang pengurusan kewangan yang berbunyi..
Simpanlah sekurang-kurangnya 10% wang gaji anda
Bermakna.. jika gaji anda sebulan RM2,000.. anda perlu simpan RM200 sebulan
Jika gaji anda RM3,000 sebulan.. anda perlu simpan RM300 sebulan..
Dalam masa setahun, anda akan mempunyai simpanan sebanyak RM200 X 12bulan = RM2,400
RM2,400 ? Oh.. nampaknya impian anda untuk menjadi jutawan masih jauh lagi..
Jika anda masih meneruskan simpanan bulanan anda sebanyak RM200 sebulan.. berapa lamakah masa yang diperlukan untuk anda menjadi jutawan?
Jawapannya…. 400 Tahun!
Hah? Nampaknya.. dunia telah kiamat pun anda masih belum lagi jadi jutawan..berpeluh la ketiak nak jadi jutawan macam ni… Oh!
Sebenarnya, nasihat menyimpan 10% daripada wang gaji kita itu sememangnya suatu nasihat yang baik. Tetapi, bagi saya, jika anda dapat menyimpan lebih dari 10%…. maka, itu adalah lebih lebih lebih baik lagi!Persoalannya? Macam mana nak simpan lebih dari 10%?
“Saya tak boleh… kalau simpan lebih 10%.. nanti, makan pasirlah saya jawapnya.” ujar anda



SIMPANAN YANG MENGUNTUNGKAN!!!

Sebenarnya simpanan bermaksud anda menyimpan wang diinstitusi kewangan yang memberikan pulangan yang lumayan setiap bulan atau tahun! Ianya nampak biasa tetapi berapa ramai antara kita yang menyimpan wang secara tetap setiap bulan??

Tahukah anda MASA adalah musuh utama kerana ianya bakal menentukan samada anda mampu bergelar jutawan atau tidak. Sanggupkah anda menunggu sampai 400 tahun baru anda boleh jadi jutawan.

Katakan anda berumur 25 tahun sekarang,dan anda mahukan RM100,000 dibank ketika anda bersara kelak. Jika anda bermula menyimpan hari ini dengan hanya RM10.22 sebulan (hanya 33 sen sehari!) dengan kadar faedah 12 peratus,anda telah mempunyai RM100,000 dibank ketika anda berumur 65 tahun!

Tetapi jika anda leka dan telah berumur 55 tahun, anda perlu menyimpan RM447 sebulan untuk dapatkan RM100,000 ketika mencapai 65 tahun!

Ini bermakna anda terpaksa menyimpan 43 kali banyaknya disebabkan anda terlewat! Dan ini tentunya akan membuka mata anda..
TETAPI PERSOALAN ADAKAH BERGUNA PADA ANDA PADA USIA 65 BARU ANDA NAK MEMPUNYAI SIMPANAN RM100K!!!!!!!! ADAKAH MASA TU ANDA MASIH ADA LAGI NAK GUNAKAN DUIT TU….DUIT BKAN BOLEH BAWA MATI!!!!!!…TEPUK DADA KITA PIKIR SAMA2,…………….KENAPA TDAK PADA USIA 55 ANDA DH MEMPUNYAI RM100K…LEBIH BAIK KAN…..

Jika anda menyimpan RM100 sebulan dengan kadar faedah 15 peratus setahun:

- Mula menyimpan ketika berumur 20 tahun:
Anda menjana RM1,486,064 ketika 55 tahun!
(Lebih SEJUTA RINGGIT
dibank!)

- Mula menyimpan ketika berumur 25 tahun:
Anda menjana RM700,982 ketika 55 tahun!
(Anda rugi RM785,082!)

- Mula menyimpan ketika berumur 30 tahun:
Anda menjana RM328,407 ketika 55 tahun!
(Anda rugi lebih SEJUTA RM1,157,657!!!)


TUNGGU!!!!TETAPI SEKIRANYA ANDA TAMAK… ANDA INGIN MENYIMPAN RM200 SEBULAN…MULA MENYIMPAN KETIKA UMUR 30…..ANDA HAMPIR MENJADI SEORANG JUTAWAN…ANDA MENJANA RM 656,814 KETIKA USIA 55. TETAPI SEKIRANYA ANDA MENYIMPAN PD USIA 20 -30…WAHHHH!!!BERJUTA2 LA DUIT ANDA….

Jadi, tidak kira berapa umur anda sekarang, inilah masanya anda mula menyelitkan sedikit wang setiap bulan untuk simpanan dan menjejak langkah jutawan automatik!

Saya telah tunjukkan kepada anda bagaimana dengan hanya menyimpan RM100 sebulan, ianya mampu meledak sehingga LEBIH 1 JUTA!
TAHUKAH ANDA!!!!
Dgn mempunyai sekurang-kurangnya RM 500,000 dalam akaun anda selepas anda berumur 55tahun. Anda tidak perlu risau lagi masa tua anda untuk memerah keringat anda lagi.. Anda hanya perlu goyang kaki duduk di rumah ataupon pergi melancong menghabiskan masa tua anda.. Kenapa saya cakap macam tu…tahukah anda dengan RM 500,000 dalam akaun dengan kadar faedah 15 peratus setahun simpanan anda akan menjana RM575,000 setahun. Jadi setahun RM75,000/12bulan= RM6250sebln.
Rasanya cukup kot untuk RM6250 sebulan untuk menampong masa tua anda.
Tu baru RM500,000 dalam akaun anda selepas anda berumur 55tahun. Kalau RM1 juta!!!
WOWW!!!!RM12500 sebulan…..tak nak ke????tepuk dada anda pikir sendiri…

TEPUK DADA TANYA DIRI ANDA!!!!!!!

Mahukah anda mempunyai sekurang-kurangnya RM1,000,000 (sejuta) dalam akaun anda pada suatu hari nanti dengan hanya menyimpan sebulan RM100?? Tapi di manakah tempat untuk menyimpan duit anda tu!!!!supaya ia lebih menguntungkan…

sekiranya jawapan untuk soalan di atas adalah YA, anda bersedia menjadi jutawan..
untuk mengetahui lebih lanjut boleh sms saya.
BERTINDAK SEKARANG DENGAN SMS kan
'JUTAWAN' NAMA & TEMPAT anda ke 0174816282

Luangkan masa 15 minit untuk mengetahui bagaimana cara hampir semua jutawan buat..
Back to top Go down
View user profile
great88
Newbie
Newbie


Number of posts: 5
Registration date: 2009-12-01

PostSubject: Re: RAHSIA BAGAIMANA SIMPANAN RM100 MENJADI JUTAWAN   Tue Dec 01, 2009 2:32 am

jerul wrote:
Hari ini saya akan dedahkan satu rahsia orang kaya yang mungkin anda sudah tahu tetapi tidak begitu ambil kisah.
Jadi sebelum anda mengigit jari 20-30 tahun akan datang, masanya untuk kita mengikut jejak jutawan bermula hari ini.

Apa rahsia tersebut?

Hampir semua jutawan tahu bagaimana mereka mengandakan wang mereka tanpa perlu berpeluh...
Melalui SIMPANAN!
Saya pasti ramai yang sudah tahu dan pernah mendengar nasihat tentang pengurusan kewangan yang berbunyi..
Simpanlah sekurang-kurangnya 10% wang gaji anda
Bermakna.. jika gaji anda sebulan RM2,000.. anda perlu simpan RM200 sebulan
Jika gaji anda RM3,000 sebulan.. anda perlu simpan RM300 sebulan..
Dalam masa setahun, anda akan mempunyai simpanan sebanyak RM200 X 12bulan = RM2,400
RM2,400 ? Oh.. nampaknya impian anda untuk menjadi jutawan masih jauh lagi..
Jika anda masih meneruskan simpanan bulanan anda sebanyak RM200 sebulan.. berapa lamakah masa yang diperlukan untuk anda menjadi jutawan?
Jawapannya…. 400 Tahun!
Hah? Nampaknya.. dunia telah kiamat pun anda masih belum lagi jadi jutawan..berpeluh la ketiak nak jadi jutawan macam ni… Oh!
Sebenarnya, nasihat menyimpan 10% daripada wang gaji kita itu sememangnya suatu nasihat yang baik. Tetapi, bagi saya, jika anda dapat menyimpan lebih dari 10%…. maka, itu adalah lebih lebih lebih baik lagi!Persoalannya? Macam mana nak simpan lebih dari 10%?
“Saya tak boleh… kalau simpan lebih 10%.. nanti, makan pasirlah saya jawapnya.” ujar anda



SIMPANAN YANG MENGUNTUNGKAN!!!

Sebenarnya simpanan bermaksud anda menyimpan wang diinstitusi kewangan yang memberikan pulangan yang lumayan setiap bulan atau tahun! Ianya nampak biasa tetapi berapa ramai antara kita yang menyimpan wang secara tetap setiap bulan??

Tahukah anda MASA adalah musuh utama kerana ianya bakal menentukan samada anda mampu bergelar jutawan atau tidak. Sanggupkah anda menunggu sampai 400 tahun baru anda boleh jadi jutawan.

Katakan anda berumur 25 tahun sekarang,dan anda mahukan RM100,000 dibank ketika anda bersara kelak. Jika anda bermula menyimpan hari ini dengan hanya RM10.22 sebulan (hanya 33 sen sehari!) dengan kadar faedah 12 peratus,anda telah mempunyai RM100,000 dibank ketika anda berumur 65 tahun!

Tetapi jika anda leka dan telah berumur 55 tahun, anda perlu menyimpan RM447 sebulan untuk dapatkan RM100,000 ketika mencapai 65 tahun!

Ini bermakna anda terpaksa menyimpan 43 kali banyaknya disebabkan anda terlewat! Dan ini tentunya akan membuka mata anda..
TETAPI PERSOALAN ADAKAH BERGUNA PADA ANDA PADA USIA 65 BARU ANDA NAK MEMPUNYAI SIMPANAN RM100K!!!!!!!! ADAKAH MASA TU ANDA MASIH ADA LAGI NAK GUNAKAN DUIT TU….DUIT BKAN BOLEH BAWA MATI!!!!!!…TEPUK DADA KITA PIKIR SAMA2,…………….KENAPA TDAK PADA USIA 55 ANDA DH MEMPUNYAI RM100K…LEBIH BAIK KAN…..

Jika anda menyimpan RM100 sebulan dengan kadar faedah 15 peratus setahun:

- Mula menyimpan ketika berumur 20 tahun:
Anda menjana RM1,486,064 ketika 55 tahun!
(Lebih SEJUTA RINGGIT
dibank!)

- Mula menyimpan ketika berumur 25 tahun:
Anda menjana RM700,982 ketika 55 tahun!
(Anda rugi RM785,082!)

- Mula menyimpan ketika berumur 30 tahun:
Anda menjana RM328,407 ketika 55 tahun!
(Anda rugi lebih SEJUTA RM1,157,657!!!)


TUNGGU!!!!TETAPI SEKIRANYA ANDA TAMAK… ANDA INGIN MENYIMPAN RM200 SEBULAN…MULA MENYIMPAN KETIKA UMUR 30…..ANDA HAMPIR MENJADI SEORANG JUTAWAN…ANDA MENJANA RM 656,814 KETIKA USIA 55. TETAPI SEKIRANYA ANDA MENYIMPAN PD USIA 20 -30…WAHHHH!!!BERJUTA2 LA DUIT ANDA….

Jadi, tidak kira berapa umur anda sekarang, inilah masanya anda mula menyelitkan sedikit wang setiap bulan untuk simpanan dan menjejak langkah jutawan automatik!

Saya telah tunjukkan kepada anda bagaimana dengan hanya menyimpan RM100 sebulan, ianya mampu meledak sehingga LEBIH 1 JUTA!
TAHUKAH ANDA!!!!
Dgn mempunyai sekurang-kurangnya RM 500,000 dalam akaun anda selepas anda berumur 55tahun. Anda tidak perlu risau lagi masa tua anda untuk memerah keringat anda lagi.. Anda hanya perlu goyang kaki duduk di rumah ataupon pergi melancong menghabiskan masa tua anda.. Kenapa saya cakap macam tu…tahukah anda dengan RM 500,000 dalam akaun dengan kadar faedah 15 peratus setahun simpanan anda akan menjana RM575,000 setahun. Jadi setahun RM75,000/12bulan= RM6250sebln.
Rasanya cukup kot untuk RM6250 sebulan untuk menampong masa tua anda.
Tu baru RM500,000 dalam akaun anda selepas anda berumur 55tahun. Kalau RM1 juta!!!
WOWW!!!!RM12500 sebulan…..tak nak ke????tepuk dada anda pikir sendiri…

TEPUK DADA TANYA DIRI ANDA!!!!!!!

Mahukah anda mempunyai sekurang-kurangnya RM1,000,000 (sejuta) dalam akaun anda pada suatu hari nanti dengan hanya menyimpan sebulan RM100?? Tapi di manakah tempat untuk menyimpan duit anda tu!!!!supaya ia lebih menguntungkan…

sekiranya jawapan untuk soalan di atas adalah YA, anda bersedia menjadi jutawan..
untuk mengetahui lebih lanjut boleh sms saya.
BERTINDAK SEKARANG DENGAN SMS kan
'JUTAWAN' NAMA & TEMPAT anda ke 0174816282

Luangkan masa 15 minit untuk mengetahui bagaimana cara hampir semua jutawan buat..

saya jumpa peluang lagi best, modal sekali jer... pendapatan berkali2 hehe...

so, camne bisnes awk sekarang? apa progress terkini?
Back to top Go down
View user profile
 

RAHSIA BAGAIMANA SIMPANAN RM100 MENJADI JUTAWAN

View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

 Similar topics

-
» Perbuatan dalam sek* yg menjadi kesukaan wanita..

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum Remaja :: Remaja & Perniagaan-